Syömällä hyvä olo

yksilöllinen ruokakolmio

Muista kuunnella myös itseäsi!

Onko sinun vaikea noudattaa ravintosuosituksia ja ohjeita?

Tarvitsemme kaikki monipuolista ruokaa. Samaan aikaan on myös hyvä muistaa, että jokaisen keho on yksilöllinen ja että tapoja löytää terveellinen ruokavalio on erilaisia. Suositan noudattamaan ravintosuosituksia, mutta tärkeää on osata kuunnella myös itseään. Joskus joudumme etsimään omia tapojamme saada jotakin ravintoainetta, löytää omat ruoka-aikamme, määrämme ja ehkä jopa järjestyksen, miten syömme. Alla on linkki viimeisiin  ravintosuosituksiin. Jos niiden soveltamisessa on haasteita,  ota yhteyttä, niin etsitään juuri sinulle oikea tapa saada terveellistä ravintoa.

Ravinto. Uni. Liikunta.

uni ravinto liikunta

Hyvän ravinnon, unen ja liikunnan tasapaino vaikuttaa koko elämänlaatuun. Jokaiseen kannattaa kiinnittää huomiota erikseen ja varmistaa, että kokonaisuus on vakaa ja jokainen osa-alue tukee toisiaan.

Paranna elämänlaatuasi ruokailemalla sinulle sopivalla tavalla

Ruualla on erittäin suuri vaikutus kokonaishyvinvointiimme.

Oikealla ohjeistuksella ja seurannalla voit muuttaa elämäsi kokonaan. Monipuolinen ja terveellinen ruoka voi syntyä helposti ja olla herkullista. Oikeilla raaka-ainevalinnoilla ja eri aineiden oikealla yhdistämisellä saat sopivan määrän energiaa ja ravintoaineita.

Ruokapäiväkirjaa pidetään ennen ensimmäistä tapaamista 3-5 vuorokautta ja 1-2 päivää on oltava viikonlopun päiviä tai vapaapäiviä. Jos ollaan lomalla ei ole väliä, mikäli kaikkina päivinä on samanlainen ruokailusysteemi. Mitat kirjataan mahdollisimman tarkasti, mielellään reseptin raaka-aineet ja suolasta se, onko kyseessä jodioimaton merisuola tai vaikka mineraalisuola. Taulukkoon kirjataan myös juomiset, ravintolisät ja lääkkeet.